Hoe OkiOki integreert met Octopus online boekhoudsoftware

Hoe OkiOki integreert met Octopus online boekhoudsoftware

[Subtitles available in English. Click on the ⚙︎ icon]

Koppeling Octopus & OkiOki

Werk jij als ondernemer of accountant met Octopus? Dan stuurt OkiOki zelf alle facturen en bonnetjes als UBL naar het Octopus e-mailadres.

Als je als ondernemer je Octopus e-mailadres hebt ontvangen van je accountant, dan ga je via 'Koppelingen' naar het scherm 'Transfer naar accountant'. Daar kies je in de dropdown voor de optie 'E-mail' waar je vervolgens je Octopus e-mailadres invult. Als je accountant een e-mailadres per type document (aankopen, verkopen, diversen) voor jou heeft voorzien, dan kan je ook deze specifieke e-mailadressen hier invullen.

Tip voor de accountant:

Stuurt OkiOki de documenten naar een adres dat begint met uid (bijvoorbeeld uid-008352-24@import.octopus.be) dan komen de documenten terecht in de Document Import Viewer van Octopus.

Vanuit de Document Import Viewer kan je vervolgens de documenten verwerken.

Wil je graag in de DMS verschillende mappen per type document? Geef jouw ondernemer hier dan verschillende e-mailadressen voor. Ga hiervoor naar ‘Beheer, Dossiers’ en klik op 'Detail'. Daar zie je het e-mailadres van het dossier staan. Voeg je na het koppelteken een woord toe in hoofdletters, bijvoorbeeld “AF” voor aankoopfacturen, en wordt hier een bestand naartoe gestuurd, dan wordt automatisch een sub-map in de Document Import Viewer aangemaakt met als naam dit woord. Stuur je bijvoorbeeld een bestand naar uid-008352-24-AF@import.octopus.be dan zie je de sub-map AF verschijnen met daarin het correcte bestand. Zo kan de ondernemer zijn of haar documenten per document type in een andere map laten toekomen.

Octopus online boekhoudsoftware

Octopus is een compleet boekhoudpakket. Het werkt volledig in de cloud waardoor je niet in dure servers moet investeren en de boekhouder  en ondernemer gemakkelijk real time samenwerken. In de cloud betekent bij Octopus ook automatische updates en gratis back-ups. Mooi meegenomen toch?

Octopus voor alle soorten ondernemingen  

Met bijna 19 jaar ervaring is Octopus Accountancy Software een gevestigde waarde in de wereld van de online boekhoudsoftware. Het is trouwens nog de enige Belgische speler in de markt. Hierdoor is ze altijd mee met de laatste wetswijzigingen en heeft ze een nauwe band met haar publiek. Octopus luistert naar wat beter kan en voert tweejaarlijks een grote update uit. Resultaat: een gebruiksvriendelijk en voordelig boekhoudpakket dat rekening houdt met de noden van de gebruikers, of het nu gaat om accountants, ondernemers, eenmanszaken, vennootschappen, vzw’s…

Probeer nu OkiOki gratis.

Start
100% in orde met de verplichte e-facturatie
Offertes en e-facturen opmaken & verzenden
E-facturen ontvangen
Alle facturen automatisch naar je accountant
Yep, een all-in e-facturatiepakket
Gratis
Tot 1/1/2026
3,99/m
excl. BTW
Smart
Je volledige financiële administratie 100% in orde
Alles van Start +
Automatisch facturen verzamelen via je mailbox en portalen
Documenten automatisch verzamelen
OkiOki scant automatisch je mailbox op facturen en centraliseert deze in één overzichtelijk platform. Dit betekent dat je nooit meer facturen handmatig hoeft te zoeken of manueel moet uploaden.
Automatisch de betalingsstatus opvolgen
Betaalstatus opvolgen
OkiOki kan eenvoudig de betaalstatus van al je documenten controleren. Zo weet je op elk moment wat je ontvangt en wat er buitengaat.
Inzicht in je cash-flow
En zoveel meer slimme features om je administratie te automatiseren
Go
25
documenten/m
1 bankrekening
1 mailbox
1 cloud-folder
8,99/m
€ 0.50/extra document
excl. BTW
Grow
70
documenten/m
2 bankrekeningen
2 mailboxen
2 cloud-folders
18,99/m
€ 0.30/extra document
excl. BTW
Scale
200
documenten/m
3 bankrekeningen
3 mailboxen
3 cloud-folders
44,99/m
€ 0.20/extra document
excl. BTW

Testez OkiOki gratuitement.

Start
100% en ordre avec la facturation électronique obligatoire
Création et envoi de devis et de factures électroniques
Réception des factures électroniques
Envoi automatique des factures à votre comptable
Oui, un package de facturation électronique tout-en-un
Gratuit
Jusqu'au 1/1/2026
3,99/m
hors TVA
Smart
Toute votre administration financière est en ordre à 100 %
Tout de Start +
Collecter automatiquement les factures via votre boîte mail et vos portails
Documenten automatisch verzamelen
OkiOki scant automatisch je mailbox op facturen en centraliseert deze in één overzichtelijk platform. Dit betekent dat je nooit meer facturen handmatig hoeft te zoeken of manueel moet uploaden.
Surveiller automatiquement l'état du paiement de betalingsstatus opvolgen
Betaalstatus opvolgen
OkiOki kan eenvoudig de betaalstatus van al je documenten controleren. Zo weet je op elk moment wat je ontvangt en wat er buitengaat.
Un aperçu de votre trésorerie
Et bien d’autres fonctionnalités intelligentes pour automatiser votre administration
Go
25
documents/m
1 compte bancaire
1 boîte mail
1 dossier cloud
8,99/m
€ 0.50/document supplémentaire
hors TVA
Grow
70
documents/m
2 comptes bancaires
2 boîtes mail
2 dossiers cloud
18,99/m
€ 0.30/document supplémentaire
hors TVA
Scale
200
documents/m
3 comptes bancaires
3 boîtes mail
3 dossiers cloud
44,99/m
€ 0.20/document supplémentaire
hors TVA

Try OkiOki for free.

Start
100% in order with the mandatory e-invoicing
Create & send quotes and e-invoices
Receive e-invoices
All in voices automatically to your accountant
Yes, an all-in e-invoicing package
Free
Until 1/1/2026
3,99/m
excl. VAT
Smart
Your complete financial administration 100% in order
Everything included in Start +
Automatically collect invoices via your mailbox and portals
Documenten automatisch verzamelen
OkiOki scant automatisch je mailbox op facturen en centraliseert deze in één overzichtelijk platform. Dit betekent dat je nooit meer facturen handmatig hoeft te zoeken of manueel moet uploaden.
Automatically track the payment status
Betaalstatus opvolgen
OkiOki kan eenvoudig de betaalstatus van al je documenten controleren. Zo weet je op elk moment wat je ontvangt en wat er buitengaat.
Insight into your cash flow
And so many more smart features to automate your administration
Go
25
documents/m
1 bank account
1 mail box
1 cloud folder
8,99/m
€ 0.50/extra document
excl. VAT
Grow
70
documents/m
2 bank account
2 mail boxes
2 cloud folders
18,99/m
€ 0.30/extra document
excl. VAT
Scale
200
documents/m
3 bank account
3 mail boxes
3 cloud-folders
44,99/m
€ 0.20/extra document
excl. BTW